Nu finns samarbetsyta för studentarbeten som innehåller känsliga personuppgifter

30 oktober 2023

Nu kan studenter hantera sina självständiga studentarbeten som innehåller känsliga personuppgifter i en anpassad samarbetsyta i Teams i Microsoft 365. Ansvarig lärare eller handledare beställer ytan.

Samarbetsytan, som finns i Teams, är anpassad för att hantera känsliga personuppgifter. Flera säkerhetsåtgärder har vidtagits för att säkerställa att informationen i ytan inte ska spridas till obehöriga. Detta innebär att viss funktionalitet är begränsad.

Den anpassade samarbetsytan är till för studenter och deras självständiga studentarbeten som innehåller känsliga personuppgifter och ska inte användas i andra syften. Det är ansvarig anställd, oftast lärare, handledare eller administratör, som beställer ytan.

Självständiga studentarbeten som inte innehåller känsliga personuppgifter kan hanteras i ett vanligt team i Teams.

Läs mer om samarbetsytan och hur du beställer den här

Redaktör: Elin Sköld