Byt ut ditt SIM-kort den 29 maj - så här gör du

22 april 2024

Från och med den 29 maj är Tele2 Umeå universitets nya leverantör för telefoni. Inför bytet kommer du med en tjänstemobil att få ett nytt SIM-kort som du ska använda i din mobiltelefon.

Övergången till Tele2 den 29 maj ska gå så smidig som möjligt för dig med ett mobilabonnemang. Du behöver bara byta ut ditt SIM-kort i din mobiltelefon på kvällen den 28 maj eller morgonen den 29 maj. Du behåller ditt nuvarande telefonnummer.

Så går bytet av SIM-kort till

• På varje institution/enhet kommer det att finnas en utsedd ansvarig som säkerställer att SIM-korten distribueras vidare under vecka 20–22 till alla som berörs på institutionen/enheten.
  • Du med ett mobilt abonnemang kommer att få sms vid två tillfällen för att bli påmind om att du ska byta ut SIM-kortet.
  • Du byter SIM-kortet i din mobil antingen på kvällen den 28 maj eller på morgonen den 29 maj.
  • Den 29 och 30 maj kommer det att finnas extra hjälp i Infocenter för dig med tjänstemobil. Mer information kommer.
  • Du som har fast telefoni via Teams behöver inte göra någonting - bytet kommer ordnas åt dig.

Läs mer om bytet till Tele2, vad som ingår i det nya abonnemanget och vanliga frågor och svar på den här sidan

Nyhet 5/3: Tele2 är Umeå universitets nya leverantör av telefoni

Redaktör: Elin Sköld