Forskningssamarbete med Sydafrika – sök för att delta på konferens i maj 2024

20 oktober 2023

Fram till 17 november har du som är forskare/lärare vid Umeå universitet möjlighet att skicka in bidrag till SASUF Research and Innovation Week 2024, som syftar till att utveckla samarbete med forskare i Sydafrika. De som från Umeå universitet blir utsedda att bidra till programmet kan få medel för resa och boende till konferensen.

Foto: SASUF

SASUFs forsknings- och innovationsvecka är ett koncept för att föra samman forskare, lärare, studenter, m.fl. från Sydafrika och Sverige. Huvuddelen hålls i Skåne den 15-17 maj 2024. Nu kan du som forskare skicka in ditt bidrag att delta.

Forsknings- och innovationsveckan består av
• två dagar fyllda med satellitevenemang över hela Sverige (13-14 maj), samt
• ett tre dagars hållbarhetsforum (Sustainability Forum) i Lund, Alnarp och Malmö där alla samlas kring parallella workshops som arrangeras av forskare från både Sverige och Sydafrika (15-17 maj).

Tre möjligheter att bidra till programmet

Som forskare kan du söka för att
1) hålla en workshop under Sustainability Forum (Skåne 15-17 maj),
2) presentera en poster under Sustainability Forum
3) bidra med innehåll till satellitevent (någonstans i Sverige, 13-14 maj)

Samtliga bidrag ska rymmas inom något av de sex huvudtemana kopplade till FN:s globala hållbarhetsmål.

Vill du söka?

Senast den 17 november behöver du skicka in ditt bidrag till SASUF Research and Innovation Week. Mer information om utlysningen och vad som ska ingå i ansökan finns på SASUF:s hemsida

Efter sista ansökningsdag sker en urvalsprocess. Varje svenskt universitet som är med i SASUF har ett begränsat antal platser till Sustainability Forum. De forskare som erbjuds att bidra till programmet ges också möjlighet att få medel för resekostnader och logi.

Har du frågor?

Kontakta Jessica Bergström Grahn, projektsamordnare för Umeå universitets deltagande i SASUF eller
SASUFs centrala koordinator på sasuf@uu.se

Mer information om SASUF: www.sasuf.org