Byte av mobilteleoperatör senareläggs

16 februari 2017

I december informerades att universitetet under februari månad skulle flytta sina mobilabonnemang från Telia till TDC. Den stora flytten av universitetets alla abonnemang har senarelagts och föregås av en pilotomgång då ett mindre antal användare flyttas över i vår. Detta för att testa och säkerställa att alla administrativa processer kring bytet fungerar som de ska.

– Det är många som berörs och flera delar som ska klaffa, därför vill vi säkra att allt fungerar som det ska. Dialog med fler i organisationen är en viktig del i det, säger biträdande förvaltningschef Richard Olsson.

De personer som ingår i pilotomgången kommer att få information från sina chefer om detta.

Det inköpstopp som infördes den 1 februari gäller inte längre. Den som har behov av att teckna ett mobilabonnemang kan än så länge göra det via Wisum. Ett tillfälligt beställningsstopp på nya abonnemang kommer att behöva göras när flytten till TDC blir aktuell.

Mer information om den större flytten publiceras löpande på Aurora.

Läs tidigare nyheter:

Nya mobilabonnemang och enklare rutiner i slutet av februari
Nytt avtal ger avsevärt billigare mobilsamtal

Kontakt:

Arne Vedefors, Telechef