Nu flyttas telefonin till Teams

2 mars 2023

Veckan efter sportlovet, v. 11, startar flytten av Umeå universitets telefoni. Det innebär att vi går från Skype till att använda Teams för att ringa. Flytten pågår under totalt tre veckor och alla som berörs kontaktas via e-post. Du rekommenderas att redan nu börja använda Teams så att du är redo när Skype försvinner.

Så går flytten till

Flytten som startar v. 11 genomförs i tur och ordning per institution/enhet.

Här finns tidplanen

Du som berörs kommer att få ett meddelande via e-post före, under och efter flytten med information och instruktioner. Flytten sker under natten så det blir inget avbrott i din telefoni. När din telefoni blivit flyttad kommer en knappsats dyka upp i "Samtals-fliken" i Teams - då kan du ringa utgående samtal.

Hjälp att komma igång i Teams

På Aurora finns information om vad Teams är och vad du kan använda det till. Vi har även tagit fram information som särskilt rör telefoni i Teams.

Mer om Teams

Kom igång med att ringa i Teams

Måndagar, tisdagar och onsdagar under de veckor som flytt pågår kommer det hållas webinarium om att ringa i Teams - håll utkik i kalendariet på Aurora.

Redaktör: Elin Sköld