Startsidan anpassas utifrån ditt val, men gemensamma nyheter och gemensamt innehåll syns alltid för alla.
Du kan när som helst ändra ditt val genom att klicka på "Anpassat innehåll för" i sidhuvudet.
OBS! Om denna ruta inte stängs när du klickar på knappen, ladda om sidan och klicka på knappen igen. Vi felsöker detta problem.
Om du väljer ”Jag besöker som gäst” kommer enbart gemensam information visas. Läs mer om anpassat innehåll
Aurora
När en medarbetare eller student dör så blir alla på arbetsplatsen påverkade. Mitt i chock och sorg finns många praktiska saker att ta hand om, samtidigt som känslor tar upp mycket plats. På denna sida hittar du stöd för vad du behöver tänka på vid ett dödsfall.
Det finns många saker att tänka på när en medarbetare eller student dör. Som stöd i ert arbete så finns nedan två checklistor med förslag på åtgärder.
Den som får kännedom om en students dödsfall ska först informera institutionens ledning, d.v.s. chef, prefekt och/eller studierektor. Institutionens ledning ansvarar sedan för att ta arbetet vidare enligt checklistan nedan.
Den som får kännedom om en medarbetares dödsfall ska först informera institutionens/enhetens ledning, d.v.s. chef/prefekt. Ledningen ansvarar sedan för att ta arbetet vidare enligt checklistan nedan.
Om dödsfallet sker på grund av exempelvis en olycka under arbetet eller studierna så behöer du anmäla detta till Arbetsmiljöverket.